Regulamin świadczenia usług

Regulamin dostarczania Serwisu oraz świadczenia Usług

wersja obowiązująca od dnia 01.02.2024

SPIS TREŚCI

1. Definicje

2. Postanowienia ogólne

3. Rejestracja i utworzenie Konta

4. Rodzaje i zakres świadczonych Usług

5. Obowiązki Klienta

6. Abonament

7. Warunki techniczne korzystania z Serwisu

8. Ochrona danych osobowych przy korzystaniu z Usług

9. Odstąpienie od umowy o świadczenie Usług

10. Rozwiązanie umowy o dostarczanie Serwisu

11. Kontakt i postępowanie reklamacyjne

12. Aktualizacje

13. Zmiana Regulaminu

14. Postanowienia końcowe

 

1. Definicje

Użyte w niniejszym dokumencie określenia zapisane wielką literą mają następujące znaczenie:

1.1. Regulamin – niniejszy Regulamin.

1.2. Serwis – usługa cyfrowa dostępna dla Klientów za pośrednictwem strony internetowej https://uslugi.openprofit.pl, która umożliwia zawarcie oraz rozwiązanie umowy o świadczenie przez Open Profit Usług.

1.3. Usługa – świadczone przez Open Profit usługi rachunkowo – księgowe, kadrowo-płacowe, konsultacyjne i inne usługi związane z doradztwem w zakresie prowadzonej przez Klienta działalności gospodarczej.

1.4. Open Profit – Open Profit Drejling i Wspólnicy Spółka Jawna z siedzibą w Poznaniu (60-813 Poznań), przy ul. Zwierzynieckiej 3, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000205406, NIP: 9721086249, REGON: 634580877, e-mail: biuro_op@openprofit.pl, telefon: 501 686 687

1.5. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

1.6. Abonament – opłata miesięczna uiszczana przez Klienta za świadczone przez Open Profit Usługi.

1.7. Rejestracja – czynności niezbędne do utworzenia Konta w Serwisie.

1.8. Konto – indywidualny dostęp do Serwisu, uruchamiany dla Klienta przez Open Profit po dokonaniu Rejestracji.

2. Postanowienia ogólne

2.1. Regulamin określa warunki dostarczania Serwisu, w tym prawa i obowiązki Open Profit oraz Klientów, a także świadczenia przez Open Profit Usług.

2.2. Open Profit dostarcza Serwis, a także świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem oraz przepisami obowiązującego prawa.

2.3. Klient zobowiązany jest do korzystania z Serwisu zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu oraz dobrymi obyczajami, w tym zwłaszcza do powstrzymania się od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

2.4. Wszelkie prawa do Serwisu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, a także do logotypów zamieszczanych w Serwisie należą do Open Profit.

3. Rejestracja i utworzenie Konta

3.1. Do korzystania z Serwisu a także korzystania z Usług niezbędne jest utworzenie Konta. W celu utworzenia Konta Klient obowiązany jest dokonać Rejestracji.

3.2. W celu dokonania Rejestracji Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniany przez Open Profit na stronie internetowej https://uslugi.openprofit.pl, podając dane: NIP i nazwę firmy, imię i nazwisko, dane adresowe, numer telefonu, adres e-mail oraz wybrany przez siebie login oraz hasło, a następnie potwierdzić zapoznanie się z Regulaminem i akceptację jego warunków oraz wysłać formularz do Open Profit za pośrednictwem odpowiedniego przycisku zawartego w formularzu.

3.3. Warunkiem utworzenia Konta jest dokonanie płatności na kwotę 1,00 zł za pośrednictwem systemu zewnętrznych płatności, która to płatność stanowi uwierzytelnienie Klienta.

3.4. Po otrzymaniu wypełnionego przez Klienta formularza rejestracyjnego Open Profit przesyła na adres e-mail wskazany w formularzu rejestracyjnym wiadomość informującą o otrzymaniu zamówienia a następnie wiadomość informującą o zrealizowaniu zamówienia i utworzeniu Konta. Z chwilą utworzenia Konta zawarta zostaje umowa pomiędzy Klientem a Open Profit o dostarczanie Serwisu, a także umowa o świadczenie przez Open Profit Usług.

3.5. Klient za pośrednictwem Konta może:

3.5.1. przeglądać swoje zamówienia,

3.5.2. przeglądać dane firmowe,

3.5.3. edytować hasło i szczegóły Konta.

4. Rodzaje i zakres świadczonych Usług

4.1. Open Profit świadczy usługi rachunkowo – księgowe, kadrowo-płacowe oraz inne usługi związane z doradztwem w zakresie prowadzonej przez Klienta działalności gospodarczej.

4.2. Open Profit posiada wymagane uprawnienia do prowadzenia obsługi księgowej i płacowej Klienta i świadczy Usługi kierując się jego dobrem i działając z najwyższą starannością.

4.3. Do zakresu obowiązków rachunkowo – księgowych Open Profit należy:

4.3.1. prowadzenie w imieniu i na rzecz Klienta prawem wymaganych ksiąg i ewidencji dla celów podatkowych,

4.3.2. udzielenie Klientowi wskazówek co do poprawności formalnej dowodów księgowych,

4.3.3. sprawdzanie, zadekretowanie i zaksięgowanie dowodów księgowych,

4.3.4. sporządzenie i złożenie w imieniu Klienta wymaganych prawem deklaracji i informacji podatkowych,

4.3.5. archiwizowanie deklaracji podatkowych, ksiąg i bazy danych,

4.3.6. przekazanie Klientowi pocztą elektroniczną danych niezbędnych do dokonania przelewów do Urzędu Skarbowego.

4.4. Do zakresu obowiązków kadrowo-płacowych Open Profit należy:

4.4.1. kompleksowe prowadzenie dokumentacji osobowej pracowników (akta osobowe),

4.4.2. sporządzanie na wniosek pracownika dokumentacji z przebiegu zatrudnienia,

4.4.3. przygotowywanie dokumentów dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy,

4.4.4. nadzór nad terminami badań lekarskich i szkoleń z zakresu BHP pracowników,

4.4.5. sporządzanie listy płac osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wg systemu płac funkcjonującego u pracodawcy,

4.4.6. rozliczanie wynagrodzeń osób wykonujących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych,

4.4.7. kompleksowa obsługa w zakresie przygotowywania i wysyłania dokumentów zgłoszeniowych i wyrejestrowujących oraz dokumentów rozliczeniowych ZUS,

4.4.8. naliczanie comiesięczne podatku PIT4 oraz sporządzanie rocznych informacji o dochodach PIT11, PIT4R, PIT40.

4.5. Open Profit świadczy również inne usługi wykraczające poza usługi rachunkowo-księgowe lub kadrowo-płacowe, a związane z doradztwem w zakresie prowadzonej przez Klienta działalności gospodarczej, które będą każdorazowo uzgadniane jako osobne zlecenie w zakresie Abonamentu.

5. Obowiązki Klienta

5.1. Klient obowiązany jest współpracować z Open Profit poprzez:

5.1.1. opisanie dowodów księgowych w przypadkach, gdy brak opisu może rodzić wątpliwości co do charakteru, rodzaju, skutku itp. danego dowodu księgowego,

5.1.2. przygotowanie kompletów dowodów księgowych zadany miesiąc, którego dotyczy obsługa, i przekazanie ich Open Profit w terminie do piątego dnia roboczego następnego miesiąca,

5.1.3. regularne sprawdzanie poczty elektronicznej wskazanej podczas Rejestracji,

5.1.4. powiadomienie Open Profit o wszelkich aspektach prowadzonej działalności gospodarczej zaistniałych oraz planowanych zmianach, w szczególności na wniosek Open Profit,

5.1.5. niezwłoczne powiadomienie Open Profit o zdarzeniach, które mogą wpływać na i świadczone usług, w szczególności, jeśli mają związek z działaniami organów państwowych i samorządowych,

5.1.6. udzielanie Open Profit wszelkich informacji niezbędnych do wykonania obowiązków określonych niniejszym regulaminem,

5.1.7. zapewnienie odpowiednich środków w celu zapłaty Abonamentu,

5.1.8. odebranie dokumentów na wyraźne żądanie Open Profit, w szczególności dokumentów dotyczących zakończonego i rozliczonego roku obrotowego.

5.2. W przypadku rażącego naruszenia terminu przekazania dokumentów, o którym mowa w pkt. 5.1.2. Regulaminu, tj. powyżej 5 dni roboczych Open Profit zastrzega sobie możliwość zwiększenia kwoty wynagrodzenia do wysokości 150% stawki określonej w cenniku.

6. Abonament

6.1. Utworzenie i prowadzenie Konta w Usłudze Open Profit jest bezpłatne.

6.2. Abonament uzależniony jest od zakresu Usług zleconych Open Profit przez Klienta zgodnie z cennikiem stanowiącym załącznik nr 1 i 2 do Regulaminu.

6.3. Rozpoczęcie świadczenia Usług przez Open Profit następuje w momencie przekazania przez Klienta dowodów księgowych w sposób wskazany przez Open Profit np. za pośrednictwem wiadomości e-mail.

6.4. Płatność za Abonament dokonywana jest przy użyciu karty płatniczej (np. debetowej albo kredytowej). Klient upoważnia Open Profit do automatycznego pobierania Abonamentu za kolejne miesiące, poprzez obciążenie rachunku Klienta kwotą wynikającą z cennika, o którym mowa w pkt. 6.2. Regulaminu.

6.5. Abonament za dany miesiąc pobierany jest każdego 5-go dnia następnego miesiąca w wysokości wynikającej z cennika, o którym mowa w pkt. 6.2. Regulaminu.

6.6. Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny (np. brak środków, odmowa z banku) płatność nie może zostać pobrana, Open Profit przez okres 14 dni od momentu niezrealizowanej płatności podejmować będzie ponowne próby obciążenia rachunku Klienta.

6.7. Faktury VAT dostarczane są w formie pliku elektronicznego w formacie PDF na adres wskazany podczas Rejestracji. W celu otwarcia pliku Klient powinien posiadać oprogramowanie kompatybilne z formatem PDF.

6.8. W przypadku zmiany danych podanych w trakcie Rejestracji Klient jest zobowiązany do ich niezwłocznego poprawienia lub uzupełnienia poprzez aktualizację danych widniejących w ustawieniach Konta lub poprzez kontakt z Open Profit. Zabrania się podawania danych niepełnych bądź nieprawdziwych.

7. Warunki techniczne korzystania z Serwisu

7.1. Open Profit dokłada starań, aby korzystanie z Serwisu było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu to przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta z włączoną obsługą języka JavaScript oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 512 kbit/s. Strona internetowa Serwisu jest responsywna i dynamicznie dopasowuje się do każdej rozdzielczości ekranu.

7.2. Open Profit oświadcza, że publiczny charakter sieci Internet może wiązać się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Open Profit nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie hasła do Konta.

7.3. Open Profit dołoży wszelkich starań, aby Serwis był dostępny bez zakłóceń. W niektórych miejscach, ze względu na słabą jakość połączeń telekomunikacyjnych bądź ich brak, Serwis może nie działać poprawnie bądź być niedostępny.

8. Ochrona danych osobowych przy korzystaniu z Usług

8.1. Informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych Klientów oraz ich przedstawicieli w związku z korzystaniem z Serwisu zostały szczegółowo opisane w Polityce prywatności dostępnej na: https://uslugi.openprofit.pl/polityka-prywatnosci/

8.2. Klient jest administratorem danych osobowych, które to dane przekazuje Open Profit w związku z korzystaniem z Usług. Open Profit nie jest administratorem takich danych. Klient odpowiada za zgodność z prawem przetwarzania ww. danych osobowych, w tym zwłaszcza z wymogami wynikającymi z przepisów o ochronie danych osobowych (w szczególności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – „Rozporządzenie”) oraz z innych stosownych przepisów prawa. Oznacza to w szczególności obowiązek posiadania przez Klienta ważnej podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych, a także przekazywania im wszelkich wymaganych informacji związanych z ochroną ich danych.

8.3. Open Profit jako podmiot świadczący na rzecz Klienta Usługi jest podmiotem przetwarzającym dane w imieniu Klienta. W celu zapewnienia przestrzegania art. 28 ust. 3 i 4 Rozporządzenia, Open Profit przyjmuje określone poniżej warunki świadczenia Usług związane z ochroną danych osobowych.

8.4. Open Profit przetwarza dane osobowe w imieniu Klienta zgodnie z wymogami wynikającymi z Rozporządzenia oraz z innych stosownych przepisów o ochronie danych osobowych.

8.5. Open Profit przetwarza dane osobowe w imieniu Klienta w celu świadczenia Usług. Open Profit przetwarza dane w sposób ciągły.

8.6. Kategorie osób, których dotyczą dane przetwarzane przez Open Profit w imieniu Klienta obejmują pracowników, współpracowników oraz kontrahentów.

8.7. Kategorie danych, które są przetwarzane przez Open Profit w imieniu Klienta obejmują:

8.7.1. dane dot. kontrahentów: imię i nazwisko, nazwa firmy, adres, NIP, REGON, numer rachunku bankowego;

8.7.2. dane dot. pracowników: imię i nazwisko, PESEL, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie oraz przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wysokość wynagrodzenia, numer rachunku bankowego.

8.7.3. dane współpracowników: imię i nazwisko, nazwa firmy, NIP, REGON, adres, wysokość wynagrodzenia, numer rachunku bankowego.

8.8. Open Profit przetwarza dane osobowe w imieniu Klienta do momentu rozwiązania umowy o świadczenie Usług zgodnie z Regulaminem.

8.9. Open Profit przetwarza dane osobowe w imieniu Klienta na jego udokumentowane polecenie wynikające z zawarcia umowy o świadczenie Usług, chyba że obowiązek przetwarzania danych w inny sposób nakładają na Open Profit przepisy prawa. Wówczas przed rozpoczęciem przetwarzania Open Profit informuje Klienta o obowiązku prawnym skutkującym koniecznością przetwarzania danych osobowych inaczej niż na udokumentowane polecenie Klienta, chyba że przepisy prawa zabraniają udzielania takiej informacji z uwagi na ważny interes publiczny.

8.10. Uwzględniając charakter przetwarzania i dostępne informacje, Open Profit niezwłocznie przekazuje Klientowi każde otrzymane bezpośrednio przez Open Profit żądanie osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w przepisach o ochronie danych osobowych. W przypadku, gdy jest to konieczne celem zapewnienia wymaganej prawem ochrony danych osobowych osób, których one dotyczą, Open Profit, uwzględniając charakter przetwarzania i dostępne informacje, pomaga Klientowi w realizowaniu obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania je praw określonych w rozdziale III Rozporządzenia.

8.11. Uwzględniając charakter przetwarzania i dostępne informacje, Open Profit pomaga Klientowi wywiązać się z obowiązków Klienta określonych w art. 32-36 Rozporządzenia, tj.:

8.11.1. obowiązek przeprowadzenia oceny wpływu planowanych operacji przetwarzania na ochronę danych osobowych („ocena skutków dla ochrony danych”), jeżeli dany rodzaj przetwarzania może powodować wysokie ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych;

8.11.2. obowiązek skonsultowania się z właściwym(-i) organem(-ami) nadzorczym(-i) przed rozpoczęciem przetwarzania, jeżeli ocena skutków dla ochrony danych wskaże, że przetwarzanie powodowałoby wysokie ryzyko, gdyby Klient nie zastosował środków w celu jego ograniczenia;

8.11.3. obowiązek zapewnienia prawidłowości i aktualności danych osobowych poprzez niezwłoczne poinformowanie Klienta, jeżeli Open Profit stwierdzi, że przetwarzane przez niego dane osobowe są nieprawidłowe lub nieaktualne;

8.11.4. obowiązki określone w art. 32 Rozporządzenia, polegające w szczególności na wdrażaniu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych.

8.12. Open Profit wdraża i stosuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie dla zapewnienia ochrony danych przed naruszeniem bezpieczeństwa prowadzącym do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych (naruszenie ochrony danych osobowych). Przy ocenie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w sposób należyty uwzględniany jest stan wiedzy technicznej, koszty wdrażania, charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz związane z tym ryzyko dla osób, których dane dotyczą.

8.13. Open Profit udziela członkom swojego personelu dostępu do danych osobowych podlegających przetwarzaniu jedynie w zakresie niezbędnym do świadczenia Usług. Open Profit zapewnia, by osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych zobowiązały się do zachowania poufności lub by podlegały odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania poufności.

8.14. Jeżeli przetwarzanie obejmuje dane osobowe ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych, dane genetyczne lub dane biometryczne do celów jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej, dane dotyczące zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej danej osoby, bądź dane dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych („dane wrażliwe”), Open Profit stosuje szczególne ograniczenia lub dodatkowe zabezpieczenia.

8.15. W przypadku naruszenia ochrony danych osobowych Open Profit zgłasza je Klientowi bez zbędnej zwłoki za pomocą wiadomości e-mail na adres Klienta podany przy Rejestracji i współpracuje z Klientem oraz pomaga mu w wypełnianiu jego obowiązków wynikających z art. 33 i 34 Rozporządzenia, z uwzględnieniem charakteru przetwarzania i informacji, którymi dysponuje Open Profit.

8.16. Open Profit jest uprawniony do korzystania z usług podmiotów trzecich jako dalszych podmiotów przetwarzających („podprocesorów”). Na żądanie Klienta Open Profit przedstawia wykaz ww. podmiotów. Open Profit informuje Klienta za pomocą wiadomości e-mail na adres Klienta podany w Koncie o wszelkich zamierzonych zmianach dotyczących dodania lub zastąpienia podprocesorów, dając tym samym Klientowi możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec takich zmian. Klient może wyrazić sprzeciw wobec dodania lub zastąpienia danego podprocesora w terminie 3 dni roboczych od otrzymania informacji. Sprzeciw w każdym przypadku musi być rzeczowo uzasadniony okolicznościami dotyczącymi podprocesora, które istotnie zagrażają stosowaniu reguł ochrony danych osobowych i nie jest możliwe ich wyeliminowanie. Jeśli sprzeciw nie jest uzasadniony zgodnie z powyższym, stanowi to podstawę do rozwiązania umowy, chyba że: (i) Klient wraz ze sprzeciwem wskaże innego podprocesora, z którego usług Open Profit mógłby skorzystać bez żadnego uszczerbku dla poziomu usług biorąc pod uwagę planowany okres, charakter i cel świadczenia tych usług, rodzaj (kategorie) danych osobowych i kategorie osób, których dane miałyby być przetwarzane przez podprocesora, a ponadto (ii) Klient pokryje podwyżkę kosztów związanych z korzystaniem z usług wskazanego podprocesora oraz (iii) zwolni Open Profit z odpowiedzialności za działania wskazanego podprocesora.

8.17. W każdym przypadku, gdy Open Profit korzysta z usług podprocesora, robi to w drodze zawartej z takim podprocesorem umowy, która nakłada na podprocesora zasadniczo takie same obowiązki w zakresie ochrony danych jak obowiązki nałożone na Open Profit zgodnie z Regulaminem. Open Profit zapewnia, aby podprocesor wypełniał obowiązki, którym podlega Open Profit na mocy Regulaminu oraz Rozporządzenia. Na wniosek Klienta Open Profit przekaże kopię umowy, jaką zawarł z podprocesorem, a w razie wprowadzenia zmian na wniosek Klienta przekaże mu jej zaktualizowaną wersję. W zakresie niezbędnym do ochrony tajemnicy handlowej lub innych informacji poufnych, w tym danych osobowych, Open Profit może utajnić fragmenty tekstu umowy przed jej udostępnieniem Klientowi. Open Profit pozostaje w pełni odpowiedzialny przed Klientem za wykonanie obowiązków podprocesora zgodnie z umową, jaką zawarł podprocesorem.

8.18. Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej przez Open Profit odbywa się zgodnie z rozdziałem V Rozporządzenia, np. do państw uznanych przez Komisję Europejską za zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych osobowych lub na mocy standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską zgodnie z art. 46 ust. 2 Rozporządzenia, pod warunkiem, że spełnione są warunki stosowania tych standardowych klauzul umownych.

8.19. Open Profit odpowiada na wszelkie zapytania Klienta dotyczące przetwarzania danych zgodnie z Regulaminem oraz udostępnia Klientowi wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków, które są określone w Regulaminie lub wynikają bezpośrednio z Rozporządzenia.

8.20. Open Profit w celu wykazania zgodności swojego działania z Regulaminem oraz Rozporządzeniem może przedłożyć Klientowi wyniki audytu czynności przetwarzania danych osobowych przeprowadzonego u Open Profit przez niezależny podmiot trzeci lub certyfikat potwierdzający, że Open Profit stosuje odpowiednie zabezpieczenia zapewniające ochronę danych osobowych (np. ISO 27001). Jeśli Open Profit nie przedstawi takich informacji lub certyfikatów, Open Profit zezwoli Klientowi na przeprowadzenie audytów czynności przetwarzania realizowanych w imieniu Klienta i będzie uczestniczyć w tych audytach. Audyty te przeprowadzane będą w rozsądnych odstępach czasu po uzgodnieniu dokładnego terminu, przedmiotu i zakresu audytu. Przedstawiciele Klienta uprawnieni do udziału w audycie powstrzymają się od wszelkich działań mogących doprowadzić do naruszenia bezpieczeństwa przetwarzanych danych innych niż te, które są przetwarzane w imieniu Klienta.

8.21. Po rozwiązaniu umowy o świadczenie Usług dane mogą zostać wydane Klientowi na jego żądanie zgłoszone Open Profit. Po rozwiązaniu umowy o świadczenie Usług Open Profit przechowuje je do celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami, jako samodzielny administrator danych osobowych przez okres 6 lat od momentu rozwiązania umowy o świadczenie Usług przy czym termin ten liczony jest do końca roku kalendarzowego.

8.22. Wszelkie wcześniejsze oraz późniejsze umowy, porozumienia i inne ustalenia pomiędzy Open Profit i Klientem, niezależnie od ich formy, nie mogą być bezpośrednio lub pośrednio sprzeczne z postanowieniami pkt 8 Regulaminu ani naruszać podstawowych praw lub wolności osób, których dane dotyczą. W razie jakichkolwiek sprzeczności, niezależnie kiedy powstały, w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Open Profit w imieniu Klienta, pierwszeństwo ma zawsze Regulamin.

8.23. Open Profit ponosi odpowiedzialność wobec Klienta (nie będącego osobą fizyczną) za czynności przetwarzania danych w imieniu Klienta w granicach szkody rzeczywistej poniesionej przez Klienta. Łączna wartość odszkodowania i wydatków na naprawienie szkód, które Open Profit byłby zobowiązany zapłacić Klientowi za dane zdarzenie lub sytuację niezgodną z Regulaminem nie może być wyższa niż łączna kwota wynagrodzenia Open Profit za usługi, z których świadczeniem bezpośrednio związane jest ww. zdarzenie lub sytuacja.

8.24. Jeżeli w opinii Open Profit polecenie wydane przez Klienta narusza Rozporządzenie lub obowiązujące przepisy Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Unii Europejskiej o ochronie danych, Open Profit niezwłocznie powiadamia o tym Klienta. W przypadku podtrzymania polecenia przez Klienta, Open Profit ma prawo rozwiązać umowę o dostarczanie Serwisu i w konsekwencji umowę o świadczenie Usług.

9. Odstąpienie od umowy o świadczenie Usług

9.1. Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta w momencie zawarcia umowy o dostęp do Konta.

9.2. Klient będący osobą fizyczną może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.

9.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia jej zawarcia.

9.4. Klient może odstąpić od umowy o świadczenie Usług składając Open Profit oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanieoświadczenia przed jego upływem.

9.5. W przypadku odstąpienia od umowy o świadczenie Usług jest ona uważana za niezawartą.

9.6. Open Profit ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usług, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności.

9.7. Open Profit dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

9.8. Prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usług nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Open Profit wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Open Profit utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.

10. Rozwiązanie umowy o dostarczanie Serwisu

10.1. Umowa o dostarczanie Serwisu zawarta pomiędzy Open Profit i Klientem zawierana jest w momencie założenia Konta zgodnie z pkt. 3.4. Regulaminu i trwa do momentu jej rozwiązania.

10.2. Klient może rozwiązać umowę o dostarczanie Serwisu poprzez wybór opcji „Anuluj” w zakładce „Moja umowa” na Koncie.

10.3. Rozwiązanie umowy o dostarczanie Serwisu jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy o świadczenie Usług.

10.4. Umowa o dostarczanie Serwisu może zostać rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym przez Open Profit w następujących przypadkach:

10.4.1. Klient w istotny sposób naruszył postanowienia Regulaminu;

10.4.2. Klient działał na szkodę Open Profit;

10.4.3. Klient działał niezgodnie z prawem lub podjął działania zagrażające bezpieczeństwu danych;

10.4.4. Klient zalega z płatnością za Abonament;

10.4.5. Klient zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej.

10.5. W przypadkach, o których mowa w pkt. 10.3. i 10.4. Regulaminu Abonament zostanie naliczony zgodnie z cennikiem za zrealizowane Usługi przed rozwiązaniem umowy.

11. Kontakt i postępowanie reklamacyjne

11.1. Klient może składać reklamacje w dowolnej formie. Preferowaną formą złożenia reklamacji jest przesłanie wiadomości na adres e-mail biuro_op@openprofit.pl wpisując w tytule „Reklamacja” lub przesłanie pisemnej reklamacji na adres siedziby Open Profit.

11.2. W reklamacji Klient powinien podać co najmniej: oznaczenie podmiotu zgłaszającego reklamację (imię, nazwisko lub nazwa, adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji, okoliczności uzasadniające reklamację. W przypadku braku w treści reklamacji danych umożliwiających właściwe rozpatrzenie reklamacji, Open Profit może zwrócić się do składającego reklamację o uzupełnienie danych.

11.3. Po rozpatrzeniu reklamacji, Open Profit udzieli Klientowi odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, w taki sam sposób, w jaki wpłynęła reklamacja.

12. Aktualizacje

12.1. Aktualizacje Serwisu udostępniane są Klientowi nieodpłatnie.

12.2. Aktualizacje Serwisu mogą wprowadzać zmiany w jego funkcjonowaniu. O zmianach Klient jest informowany zgodnie z procedurą zmiany Regulaminu opisaną w pkt. 13.

12.3. Aktualizacje Serwisu będą wdrażane zgodnie z założonym przez Open Profit przeznaczeniem Serwisu oraz planem jego rozwoju.

13. Zmiana Regulaminu

13.1. Open Profit jest uprawniony do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach:

13.1.1. zmiany przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;

13.1.2. nałożenie określonych obowiązków przez organy państwa;

13.1.3. usprawnienie działania Serwisu i obsługi Klientów;

13.1.4. poprawa ochrony prywatności Klientów;

13.1.5. zapobieganie nadużyciom;

13.1.6. względy bezpieczeństwa;

13.1.7. zmiany w zakresie usługi, w tym jej rozszerzenie;

13.1.8. zmiany redakcyjne.

13.2. Zmiana dot. istotnych elementów umowy, tj. np. zmiana ceny Usługi obowiązuje dopiero w kolejnym okresie rozliczeniowym, tj. kolejnym miesiącu.

13.3. Zmiana staje się skuteczna po upływie 14 dni od momentu powiadomienia Klienta o zmianach i udostępnienia mu zmienionego Regulaminu, w szczególności poprzez jego publikację na stronie www.uslugi.openprofit.pl oraz przesłanie wiadomości na adres e-mail przypisany do Konta.

13.4. Open Profit może wprowadzić zmianę Regulaminu bez zachowania 14-dniowego terminu, o którym mowa w pkt. 13.3. Regulaminu, w tym ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku, gdy:

13.4.1. podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia dotrzymanie ww. 14-dniowego terminu,

13.4.2. musi podjąć działania zmierzające do niezwłocznego przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną usług pośrednictwa internetowego, Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.

13.5. Jeśli Klient nie akceptuje planowanych zmian Regulaminu, Klient może wypowiedzieć Umowę na zasadach wskazanych w pkt. 10.2. Regulaminu.

14. Postanowienia końcowe

14.1. Treść Regulaminu dostępna jest na stronie www.uslugi.openprofit.pl w formie, która umożliwia pozyskiwanie, odtwarzanie i utrwalenie Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.

14.2. Całkowita odpowiedzialność Open Profit względem Klienta (nie będącego osobą fizyczną) ograniczona jest do szkody rzeczywistej poniesionej przez Klienta. Łączna wartość odszkodowania i wydatków na naprawienie szkód, które Open Profit byłby zobowiązany zapłacić Klientowi za dane zdarzenie lub sytuację niezgodną z Regulaminem nie może być wyższa niż łączna wysokość trzech Abonamentów opłaconych przez Klienta.

14.3. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie.

14.4. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.

14.5. Załączniki do Regulaminu:

14.5.1. cennik Usług w oparciu o książkę przychodów i rozchodów;

14.5.2. cennik Usług w oparciu o pełną księgowość;

14.5.3. wzór formularza odstąpienia od umowy.

 

Wersja archiwalna:

Regulamin obowiazujacy do 31012024